Tuesday 23 February 2016

Khasiat Teh Kombucha @ Cendawan Mekah @ Cendawan Ajaib + VIDEO

Air teh Kombucha adalah minuman zaman silam dari Manchuria yang mana ia telah dibiakkan melalui proses pembentukkan/pembiakan dari ‘Bacterium lylinum’. Teh Kombucha ini secara semulajadi adalah sedikit berasid dan diketahui mempunyai rasa seperti ‘cuka sider epal’, ia sedikit manis, sedikit masam.

‘Biochemist’ banyak menyebut tentang kesan therapeutik asid L-Laktik dan asid Glucuranic. Asid Laktik juga ditemui di dalam tapai makanan seperti sauerkraut dan yogurt. Asid Laktid di dalam air tapai yang aktif adalah lebih tinggi tahap ionnya maka ianya lebih baik dari asid asitik (dijumpai dalam cuka). Asid Laktik mengaktifkan sel pernafasan, meningkatkan oksigen di dalam darah dan menambahkan tenaga. Ia juga dapat mengimbangi pH darah dalam keadaan berasid dan secara perlahan meransang fungsi hati (liver).

Asid Laktik jarang sekali terdapat didalam tisu pesakit kanser. Kekurangan asid Laktid akan menjurus kepada ‘Hypoxia’, iaitu kekurangan oksigen dan akan mengakibatkan pembentukkan asid DL-Laktik yang tidak diingini.

Asid Glucuronic adalah penyahtoksid bagi hati yang akan mengikat metabolic dan racun dari persekitaran bagi membuang bahan-bahan merbahaya tersebut dikeluarkan dari badan.

Pelarut semulajadi ini sangat berguna kepada pesakit-pesakit arthritis, gout atherosclerosis dan lain-lain di mana terdapat lebihan kolestrol dan lain-lain bahan metabolic. Asid Glucuronic juga adalah pembina kepada sekumpulan penting ‘mucopolysaccharides’.

Mucopolysaccharides adalah molekul-molekul kompleks yang besar gula yang bergabung dengan asid amino lalu membentuk semen cecair intercellular bagi badan yang akan melindungi dan mengikat antara satu lain organ-organ serta melincirkan sendi-sendi.

Mucoplysaccharides mengandungi:

1. Asid Hyaluronic, yang ditemui dalam krim-krim muka yang mahal dan juga dalam di kulit di mana ia mengikat sel-sel dan juga air tisu.

2. ‘Chondroitin Sulfate’, terdapat di tulang rawan dan rangkaian tisu yang mempercepatkan penyembuhan tulang dan tisu lembut.

3. Asid Mucoitin Sulfurik, bahan asas kepada pembinaan lapisan perut dan vitreous humors mata.

4. ‘Heparin’, pencair darah yang ditemui terutama dalam tisu hati dan peparu yang membantu mengelakkan pembekuan darah.

Air teh Kombucha sangat baik terutama di dalam menormalkan fungsi sistem penghadaman apabila diambil sewaktu makan. Walaupun ia bersifat asid, ia tidak mengakibatkan ‘hyperacidity’ di dalam perut. Asid dari makanan yang tidak hadam selalunya adalah simptom dari penapaian makanan yang tidak diingini dan akibat dari kekurangan makanan mentah (60%) dan kekurangan asid hidroklorik dan lain-lain asid rembesan yang diperlukan oleh sistem penghadaman.

Air teh Kambucha dapat mengatasi masalah pembuangan air besar (sembelit) dan telah menghasilkan keputusan yang baik terhadap pesakit yang menderita masalah buah pinggang dan batu dalam hempedu. Ada juga lapuran yang mengatakan bahawa ia dapat mengurangkan berat badan jika diminum setiap hari.

Air teh Kombucha bukanlah penyembuh segalanya. Namun selama beratus-ratus tahun, ia telah merekodkan banyak testimoni penyembuhan dan peningkatan kesihatan diri yang menakjubkan. Bagi mengetahui kesesuaian bagi penyembuhan diri anda minumlah air teh Kombucha secara berterusan selama 30 hari. Adalah dicadangkan supaya bermula dengan pengambilan empat (4) auns sehari dan tingkatkan secara beransur kepada dua belas (12) auns sehari.

Kebaikan yang pernah dilaporkan kesan mengamalkan minum air teh Kombucha:

Menghapuskan kedutan dan membantu menyinkirkan tompok-tompok perang pada tangan. Ia adalah pelembab kulit

Mengelakkan dari beberapa jenis kanser. Di Manchuria, dimana cendawan ini ditemui, tiada satu kes kanser pun dikesan di sana. Setiap hari mereka minum air teh Kombucha ini sebagai amalan keagamaan.

Semasa manapous, Kombucha dapat mengurangkan rasa tidak selesa akibat panas. Sebaik selepas meminumnya, anda akan mengalami rasa sensasi yang menyeronokkan kerana komponen air teh Kombucha yang memasuki saluran

Semasa manapous, Kombucha dapat mengurangkan rasa tidak selesa akibat panas. Sebaik selepas meminumnya, anda akan mengalami rasa sensasi yang menyeronokkan kerana komponen air teh Kombucha yang memasuki saluran darah bertindakbalas menyingkirkan bahan-bahan kimia beracun dan cecair, mengakibatkan anda merasa peningkatan aktiviti dan fleksibiliti di kawasan sekeliling pinggang anda.

Sudah banyak testimoni-testimoni daripada pengamal minuman ini yang mengakui kebaikkan dan khasiat tinggi diperolehi dari minuman Cendawan Mekah ini.

Antara kebaikkan yang ditemui:

Membantu melegakan masalah sembelit.
Membantu melegakan sakit-sakit otot pada bahu dan leher/tengkuk.
Membantu melegakan masalah bronchitis, asma dan batuk.
Membantu melegakan kanak-kanak yang ada masalah berkahak (Phlegm)
Membantu melegakan masalah alergik dan juga masalah sakit saraf.
Membantu melegakan masalah buah pinggang.
Membantu melegakan masalah katarak atau masalah kornea mata.
Membantu membersihkan pundi hempedu, menolong masalah colitis dan sakit perut
Membantu menyembuhkan banyak jenis penyakit.
Berupaya mengurangkan kolestrol dan melembutkan saluran-saluran darah.

Secara umumnya Khasiat dan Kelebihan Air Cendawan Ajaib/mud-mud In sha Allah :

* Sakit sendi dan tulang
* Menyembuhkan sakit kepala termasuk migraine
* Menyembuhkan kencing manis
* Membantu menurunkan kadar kolesterol
* Melancarkan pembuangan air besar
* Menyembuhkan masalah penglihatan
* Mencegah dan menyembuhkan batuk, bronchitis dan asma.
* Menurunkan tekanan darah tinggi (hipertensi)
* Mencegah jerawat dan penyakit kulit lainnya
* Memperbaiki gangguan menstruasi dan menopause
* Membersihkan racun dalam tubuh (detoksifikasi) dan sel kanser
* Mengatasi masalah impotensi/ disfungsi ereksi
* Mengurangi stress dan gangguan tidur (insomnia)
* Menyuburkan rambut dan mengatasi masalah kerontokan /keguguran serta membantu masalah uban
* Menambah tenaga termasuk tenaga seksual
* Menjaga stamina tubuh dan menurunkan ketegangan saraf serta berbagai macam penyakit lainnya
* Membuat tubuh senantiasa sihat dan awet muda
* Memyembuhkan sakit lumpuh (stroke)
* Dan berbagai jenis penyakit kronik.:

Benih cendawan ini sangat mahal harganya sesuai dengan khasiatnya untuk menyembuhkan pelbagai jenis penyakit. Benih ini menjadi rebutan diseluruh Nusantara, India, Asia Barat, Eropah kerana nilai kandungan perubatan yang terkandung dalam air cendawan ajaib ini. Ia dipanggil dengan pelbagai nama seperti Tea Combuchea Di Indonesia, Alga Mekah, Ibu Som Di Malaysia (Terengganu) dan pelbagai nama unik lain.

Cendawan ini dibiakkan melalui proses rendaman dengan air teh O. Jika direndam sebulan,benih ini akan membesar mengikut bekas yang kita rendam. 

Air Teh O Yang direndam tadi akan berubah rasa menjadi rasa air cuka apple selepas direndam selama seminggu atau lebih.

PEREMPUAN MENGANDUNG DILARANG MINUM TEH KOMBUCHA


Kombucha and Health
Many health claims are made for kombucha but there is less research on the benefits of kombucha than there is on fermented milk products. It has certainly been shown to have similar antibiotic, antiviral and anti fungal properties in lab tests. In rats it’s been shown to protect against stress and improve liver function. There is a lot of experiential evidence from people who have been using kombucha over many years. Many of the benefits reported include improvements in energy levels, metabolic disorders, allergies, cancer, digestive problems, candidiasis, hypertension, HIV, chronic fatigue and arthritis. It ‘s also used externally for skin problems and as a hair wash among other things.

The Organic Acids
Glucuronic acid 
The body's most important detoxifier. When toxins enter the liver this acid binds them to it and flushes them out through the kidneys. Once bound by glucuronic acid toxins cannot escape. A product of the oxidation process of glucose, glucuronic acid is one of the more significant constituents of Kombucha. As a detoxifying agent it's one of the few agents that can cope with pollution from the products of the petroleum industry, including all the plastics, herbicides, pesticides and resins. It kidnaps the phenols in the liver, which are then eliminated easily by the kidneys. Kombucha can be very helpful for allergy sufferers. Another by-product of glucuronic acid are the glucosamines, the structures associated with cartilage, collagen and the fluids which lubricate the joints. It is this function that makes Kombucha so effective against arthritis.

Lactic Acid 
Essential for the digestive system. Assist blood circulation, helps prevent bowel decay and constipation. Aids in balancing acids and alkaline in the body and believed to help in the prevention of cancer by helping to regulate blood pH levels.

Acetic Acid
A powerful preservative and it inhibits harmful bacteria.

Usnic Acid
A natural antibiotic that can be effective against many viruses.

Oxalic Acid 
An effective preservative and encourages the intercellular production of energy.

Malic acid 
Helps detoxify the liver.

Gluconic Acid 
Produced by the bacteria, it can break down to caprylic acid is of great benefit to sufferers of candidiasis and other yeast infections such as thrush.

Butyric acid 
Produced by the yeast, protects human cellular membranes and combined with Gluconic acid strengthens the walls of the gut to combat yeast infections like candida

2 comments:

  1. Assalamu alaikum yang punya room melalui internet ini,saya ibu lisa disingapura mengucapkan terima kasih banyak sama AKI karena AKI sudah banyak membantu saya dan saya kepengeng memberitahukan kepada teman-teman semua bahwa apakah anda memerlukan TUYUL supaya anda cepat kaya kalau anda membutuhkan monggo telepon KI KONCORO di number 0823,1332,9888 karena saya sudah membuktikannya,trima kasih ya KI atas bantuan tuyulnya saya sudah jadi kaya sekarang itu semua berkat bantuan AKI.

    Dan apakah anda butuh angka TOGEL KI KONCORO mulai dari angka 2D,3D,4D,5D,6D….?

    DENGAN ANGKA GHOIB ATAU ANGKA RITUAL YANG DI BANTU DENGAN MAHLUK HALUS JADI ANGKA BELIAU DI JAMIN 100% BISA MENGHANCURKAN BANDAR TOGEL.

    Angka Ghoib Singapura.
    Angka Ghoib Hongkong.
    Angka Ghoib Malaysia.
    Angka Ghoib Toto magnum.
    Angka Ghoib Laos.
    Angka Ghoib Macau.
    Angka Ghoib Sidney.
    Angka Ghoib Brunei.
    Angka Ghoib Arab saudi.
    Angka Ghoib Kudalari.
    Angka Ghoib Super Toto.
    Angka Ghoib Thailand.
    Angka Ghoib Taiwan.
    Angka Ghoib Tokyo.
    Angka Ghoib Taipe

    Apakah anda membutuhkan bantuan yang ada di bawah ini.

    1.Angka togel 2D 3D 4D 5D 6D yang bisa di jamin tembus 100% tembus.
    2.Bank Ghoib artinya uang bisa datang secara ghoib dalam jumlah besar.
    3.Anda memerlukan Pesugihan Tuyul supayah anda bisa kaya mendadak.
    4.Setress karena bertengkar sama suami atau istri anda.
    5.Guna-guna,mantera,pelet,santet
    6.Di pecat dari tempat kerja anda.
    7.Perusahaan anda bangkrut.

    Jangan kwatir saya yakin KI KONCORO bisa mengatasi semua masalah anda karena saya sudah membuktikannya jadi tiba giliran anda untuk membuktikan kalau kata-kata saya tidak bohong jadi kalau anda kepengeng bergabung dengan beliau silakan hubungi di 0823,1332,9888 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI <<< kalau anda mau menang angka dari KI KUNCORO karena saya sudah membuktikannya,terima kasih.

    ReplyDelete
  2. Saya ada juga cendawan Mekah...

    ReplyDelete

Artikel Menarik